Monday, September 10, 2012

Drama Adam & Hawa - Episod 9 -12

Salam... sejak mama perasan yg sinopsis citer nie dh lari sket.. so mama just postkan sinopsis tuk seminggu sekali... so tak ler kelam kabut kan.. hehehehe

Selamat menonton.. huhu

Sinopsis Episod Akan datang

Kak Rubi meminta Ain membantunya menghantar barang kepunyaan Kak Zah di rumah. Ain berat hati kerana dia tak nak langsung bersemuka dengan Adam. Ain berbelah bagi antara kerja dan peribadinya…buntu Ain..!
Ketika Ain sampai dipintu belakang rumah Kak Zah..tak berkunci..Ain masuk kerana pasti Adam tiada di rumah seperti yang diberitahu..

Kemunculan Adam mengejutkan Ain. Tak sempat menjelaskannya kelihatan beberapa lelaki kupiah masuk ke dalam rumah…Ain dan Adam terus panic...


Ain dan Adam di tuduh berkhalwat.. Terjelepuk Ain dengan keadaan itu. Sedaya upaya mempertahankan kebenaran. Namun hakikatnya hanya mereka berdua sahaja di dalam rumah ketika itu.

Keadaan makin huru hara bila Adam seolah mengiakan nya. Walaupun pada mulanya juga bercerita keadaan yang sebenar.
Berita panas sampai ke telinga mak lang sekeluarga. Sharina orang pertama yang melenting marahkan Ain dengan tuduhan yang bukan-bukan.

Kak Zah serba tak kena lebih-lebih lagi bila mamanya tiada di rumah. Tak tahu jalan penyelesaian apa yang harus dibuat.

Dalam kekecohan itu Ain tetap mempertahakan diri..meraung meminta Adam menjelaskan keadaan yang sebenar. Kak Zah juga heran kenapa Adam `diam` dengan insiden tersebut.

Bila semua berkumpul akhirnya Pak lang Ain memaksa mereka dinikah ketika itu juga satu malapetaka bagi Ain kini. Ain tetap berkeras tak mahu untuk bernikah. Pak Lang lakukan semua ni kerana mempertahankan maruah Ain dan keluarganya.

Pernikahan tersebut berlaku tanpa restu Ain. Kawan baik Adam, Zul dan Kak Zah heran dengan keputusan Adam. Yang pasti hanya Adam tahu kenapa dan mengapa…!!

Dee suka bukan main bila plannya untuk kenakan Adam menjadi…tapi yang menjadi isunya Dee tak tahu dengan siapa pasangan khalwat Adam…!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JUST CLICK ME!!!